Günce

Bilip Bilmeden Vegan Olmayın

basak

Merhaba,

Ben Basak, blogun delisi, sınıfın haylazı 😎 En büyük provokatör 😜

Mehtap Hanim’in blogu ile tanışmam 10 seneyi bulmuştur sanırım. Diet’i uygulamadığım zamanlarda bile girip okumaktan sıkılmadığım bir blog yazarıdır kendisi. Aynı zamanda, bir eş, bir anne, bir doktor, bir akademisyen, bir blog yazarı olarak yüzlerce (binlerce) kişiye vakit ayırabilmiş bir süper kahramandır benim icin.  Soylediklerinin her kelimesini bizzat denemiş, başarılı olmuş, sonra sapıtmış özüne dönmüş bir haylaz olarak ondan hiçbir zaman kopmadım ben. Şimdi , iki dünya güzeli/tatlısı arkadaşımla devam ediyorum bu yeni yaşam düzenine, ve çok mutluyum. Ben dietin 7’inci haftasındayım, yani ‘karahafta’ ‘iskencegunleri’ ‘vallahibuveganlardabirgramakilyok’ gibi isimler verdiğim 6’ıncı haftayı bitirmiş bulunuyorum. Mehtap hanım bu hafta için şöyle der: ‘Bu hafta çok özel bir hafta.. Vücudumuzda bir çeşit temizlik yapacağız.. Sabahları gözlerimiz şiş olarak uyanmayacağız, kendimizi daha enerjik, daha hafif ve zinde hissedeceğiz.'(17/05/09) Bu hafta hayvansal proteinlerin hepsi yasak, beyaz unlu herşey  yasak. Kahve yok, şekerden  kısıtlama var. Her denememde iflas ettim! Tabii cok muhafazakar bir insanin, kutsal kitapta okuduğu ve mantığına uymayan bir nokta için ‘ yav allahım sen büyüksün, tövbe ama yani bu ne şimdi’ diye içten  içe  serzenişte bulunması gibi ben de bir taraftan veganlara söverken diğer taraftan ‘yav Mehtap hanım, her dediğin doğru da bu ne şimdi ‘ diye içten içe (azıcık da ortaya) söylenip durdum.

Haftaya başlarken  ilk işim , hazır bir hafta vegan olacağız gidip vegan şeyler  alayım merakımı gidereyim demek oldu. Vegan yumurta alındı, hindistancevizi sütü alındı, chia tohumu alındı, ismini duymadığım muhtemelen kuş/börtü/böcek tarafından yenilen, bilimum tohumlardan yapılmış ekmek ve kraker alındı. Metabolizma çayına ara verin demişti hocamiz fekat kahveyi alınca elimizden isyan bayrağı çekildi hergun zencefilli/limonlu çay içildi! Bu hafta içinde et ihtiyacı değildir sorun, yumurta/YOĞURT/süt eksikliği o kadar bariz ki iştahınız kesiliyor! Ve ben bir kere daha bu haftanın faydasını hissedemeden dört günde noktayı koydum ki bu benim icin rekor sayılır.

Bu dieti yaparken her zaman ama her zaman açıp Mehtap hanımın blog yazılarını ve yorumlarını teker teker okurum. Bu yazıyı kaleme almadan evvel de 6’ıncı hafta ile ilgili bir göz gezdireyim derken unuttuğum bir yazı ile karşılaştım! Soyle demis Mehtap Hanım:

‘Vücudumuzda bir çeşit temizlik yapacağız.. Sabahları gözlerimiz şiş olarak uyanmayacağız, kendimizi daha enerjik, daha hafif ve zinde hissedeceğiz.. Bu bir çeşit detox… Ama aslında Dünya Sağlık Orgutu tarafindan kabul edilmiş tek diyet Kousmine diyetidir ama 1400 kisiye birlikte uygulatmak hic olası olmadigi gibi, teke tek uygulamak bile gerçekten cesaret ister. Immun hastalıkların tedavisinde ya da kontrolünde çok önemlidir. Bizim detox haftamızda, aynı bilimsel yöntemi göz önünde tutacağız’ (15/02/13)

Detox kelimesine temkinli yaklaşır Mehtap Hanım, sadece fizyolojik degil psikolojik ve içsel donusum ile beraber yurutulmesi gerektiğine inanir, bu konuda ki detayli goruslerini şu linklerden okuyabilirsiniz: Detox(1) , Detox(2).

Ne diyorduk, Dr. Catherine Kousmine, Rus asıllı araştırmacı bir doktor. Besin kontrolü  ile özellikle bağışıklık sistemi hastalıklarını tedavi edebileceğine olan inancından hiçbir zaman vaz geçmemiş. Kousmine dieti, sağlıklı ve dengeli beslenme üzerine kurulmuş, bunu sağlarken  de tahıl ve tohumlardan, yemişlerden ve sebzelerden yoğun olarak yararlanılan bir yeme düzeni öneriyor. Beyaz et, süt, yumurta önemli  fakat kontrollü  tavsiye ediliyor. Yoğurt hep yenilsin hiç eksik edilmesin diyor 😬

Uyguladigimiz diet, belli bir program dahilinde yediklerimizi ve besin tercihlerimizi sürekli değiştirerek metabolizmamızı rutinden çıkartarak, fakat bunu 5 öğün üzerinde sabit tutarak bize kilo verdiriyor. Bu süreç içerisinde, belirli sebeplerden ve/veya alışkanlıklardan dolayi sabitleşmiş metabolizmamız, bu 6’ıncı hafta benzeri uygulamalarla sarsılıyor, şaşırtılıyor. Altıncı haftanın amacı budur.

N’oldu? şimdi ikna oldum mu 6’ıncı haftanın faydalı olduguna? Mantikli dusununce evet, ‘tabi canım ben farkettim zaten böyle bir aydınlanma geldi filan’ diyebilirim ama HAYIR! Hep cefa hep keder, yoğurtsuz hayat mı olur? Yumurtasız kahvaltı, ekmeksiz öğün, sütsüz kurabiye mümkün ama YOĞURTSUZ  hayat olamaz, en azından bir Türk icin 😘 O yüzden, Mehtap hanımın dediği gibi severek ve isteyerek değil, cebren ve mecburen yapiciiiiz bu haftayı ara ara!

Bu haftanın ben de bıraktığı en büyük etki şudur : Sadece hayvansal ürünlerden alabileceğimiz vitaminler, mineraller, amino asitler var. Bunları mevcut teknolojinin yardımları ile başka kaynaklardan sağlayan , beslenme felsefesini belirli kriterlere oturtarak farklı kategorilerde yaşayan insanlara saygım artıyor, ha sövüyorum o ayrı, o benim kişisel tepkim ama saygı duyuyorum, çünkü o kadar zor ki öyle yaşamak! Neyin içinde ne var, hangi besinde hangi katkı malzemesi kullanılmış ne ile pişirilmiş, nerede hazırlanmış diye milyon tane endişe beliriyor hayatınızda. Eminim sosyal yaşamları çok büyük yara alıyordur! Besin tercihinizi belirttiğiniz lokantalar da bile garantiniz yok! Mesela ben arkadaşlarımla yemeğe çıkmadan evvel, gideceğimiz lokantanin menüsüne baktım internetten, kafamda ayarladim ne yiyebileceğimi, salata! olur, mantar ekletiriz, sorun değil, dedim duble yapın mantarı, açım! Orjinal vegan olmadığım için üstelemedim ama nazikçe belirttim, zaten içindekiler belli, mantar ekleyip getirecekler, bir geldi ki salata mantari tereyağında kavurmuşlar!!! Yedik mecburen!

Sonuç  olarak, herşey iyi güzel hoş ama bu 6’ıncı hafta, bir zamanlarin 6’ıncı filosu gibi kalıcı travma yaratıyor a dostlar. Yapın ama yaparken veganlara cok sövmeyin, söverseniz de tabiat anadan merhamet dileyin onlar için, arı soksun, inek tepsin filan akılları yerine gelsin, ne bileyim en azından yoğurt yesinler, kimse yoğurtsuz kalmasın 😍👍

Advertisements

3 thoughts on “Bilip Bilmeden Vegan Olmayın

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s