Tarifler

İdil’in masum lokum kurabiyesi

17362436_10158273647310234_1078205201586547909_n(1)

Ben tembelleştim a dostlar! Daha önce demiştim, yemek yapmaya bayılıyorum. Ama haftanın tüm yorgunluğu Pazar gününe yansıyınca, evde bir de ilgi bekleyen 5 aylık bir Matmazel Minnoş varken bazen 15 dakikada kendini ödüllendirmek istiyor insan.

Banu’cumun da dediği gibi ara öğünler sevimsiz olmak zorunda değil. Tatsız olmak zorunda hiç değil. Ve Mehtap hanım sağ olsun bazen kurabiye yemeye bile iznimiz var! Peki sevgilim Michael Pollan ne diyordu? Kendiniz yaptığınız sürece her şeyi yiyebilirsiniz.

Şimdi sıkı durun. Öyle bir kurabiye yaptım ki hazırlaması 5 dakika, pişirmesi 10 dakika, içinde hepi topu 5 malzeme var. Daha ne olsun? Adını masum lokum kurabiye koydum çünkü içerisinde ne yağ var ne şeker. Gerek de yok, gerçekten.

Temelimiz muz ve yulaf. Bu temele istediğinizi ekleyin. Ben bu sefer kakao ve fındıklı yaptım ama tarifin sonunda sevdiğim birkaç tadı bulabilirsiniz. Henüz buzluğa girip çıktıktan sonra ne hale geliyor diye bilmiyorum çünkü ne zaman yapsam ertesi güne bitiyor. Bunun en büyük sorumlusu tabii ki Mösyö V. Utanmıyor bile!

Ben aşağıdaki tarifle 16 büyük kurabiye yapıyorum. Neden büyük? Çünkü bir büyük kurabiye yemek iki tane küçük kurabiye yemekten daha fazla tatmin ediyor beni. Gözüm böyle doyuyor. Ama bazılarının da yedikleri şeyin sayısı çok olunca gözü doyuyor. Seçim size kalmış pek tabii. Buyrunuz tarifimiz:

 

Masum kurabiye

İçindekiler:

  • 3 büyük muz
  • 170 gr yulaf
  • 1 avuç fındık, kabaca doğranmış
  • 2 kaşık kakao (şeker ilavesiz)
  • 3 pinçik karbonat

Muzları çatalla ezin ve püre haline getirin. Tüm malzemeleri karıştırın, 200 derecelik fırında 10 dakika pişirin. Pişince soğumasını bekleyin ve en sevdiğiniz sıcak içecek ile afiyetle yiyin.

Birlikte güzel giden tatlar:

  • Kuru üzüm – tarçın
  • Minik elma parçası – badem – tarçın
  • Hurma – fındık
  • Incir – ceviz
  • Kuru erik – badem

Yaparsanız ses edin, merak ederim. Bonne nuit !

Fotoğraf: I. Morin

2 thoughts on “İdil’in masum lokum kurabiyesi

Leave a Reply

