Tarifler

Dedikodulu vegan tarif

loveUzağa düştü yolum mantıdan börekten,
Bir de ben gittim üstüne vegan oldum.
Aman aman aman aman,
Benden vegan olmaz artık.
Aman aman aman aman,
Olsa da yakışık almaz artık…

Bonjour !

Çok travmalara yol açan vegan haftasını geride bıraktım ve anladım ki benden vegan olmaz. Vejetaryen zorlasan olur da vegan vallahi olmaz. Peynir ve yoğurtsuz hayat mı geçer yahu! Şair mutluluğu kahvaltı ile ilişkilendirirken yediği kahvaltıda eminim peynir,bal-kaymak ve menemen vardı. Hiç olmazsa sahanda yumurta kesin vardı. Zira şu hepi topu 5 vegan gününün en zor kısmı sabah kahvaltıları oldu. Hadi zeytin mahsun kaldı ve peynir yememeyi göze aldık ama kardeşim, bal bile “tereyağğğğ tereyağğğ” diye inlerken nasıl güzel başlasın gün allasen? Bari gün güzel bitsin mantığı ile size bir vegan tarif hazırlamışım, aman diyim!

Her şeyden önce size minik bir dedikodum var. Ama aramızda kalsın az kişi biliyor. Mantar ve fındık çok büyük aşk yaşıyorlar. “Olur mu hiç?” demeyin, “yakışmazlar ki” hiç demeyin. Birbirlerini keşfettiklerinden beri aralarından su sızmıyor, aşklarına şahitlik eden de aşka geliyor, benden söylemesi. O yüzden bu hafta sonu yalnız kalmış bir mantar görürseniz hemen eve getirin ve aşağıdaki yemeği yapın. Aşklarına engel olmayın, yazıktır. Ayrıca size ne, kim kimi nasıl seviyorsa sevsin yahu!

Fındıklı-mantarlı fasülye

2 kişi içün malzemeler:
2 yemek kaşığı zeytinyağı
3 arpacık soğan, ince doğranmış
250 gr mantar, jülyen kesilmiş
500 gr haşlanmış fasülye *
1 avuç fındık, kabaca dövülmüş
tuz, çekilmiş karabiber, pul biber

*Resimden de göreceksiniz, Fransa’da ince fasülyeler var, haşlanmış ve dondurulmuş satılıyor. Ben hep onlardan alıyorum. Ha, canım zeytinyağlı fasulye çekti mi ayşe-kadın fasülye buluyorum pazarda ama yoksa biraz üşeniyorum ayıklamaya, ikiye bölmeye falan. Sizin paşa gönlünüz bilir.

Zeytinyağında soğanları öldürün, içine mantarları atın ve su buharlaşıp da mantarlar kızarana kadar çevirin. Utanacaklar tabii aşkları su yüzüne çıktı diye. Sonra içine daha önceden haşladığınız fasülyeleri ekleyin, tuzu ve karabiberini ekleyin ve 5 dk pişirin. Servis ettiğiniz tabakta üzerine dövülmüş fındıkları ve damak tadınıza göre pul biberi ekleyin. “Ne hayırlı bir iş yaptım” diyerekten afiyetle yiyin. Yaşasın aşk!

Fotoğraf: I. Morin

Leave a Reply

